O smogu słów kilka

10 Styczeń 2017

Media mają teraz temat, którym prawdopodobnie próbują ludziom zamydlić oczy, żeby nie interesowali się sprawami najważniejszymi. Tym tematem jest smog.
Myślę, że ów smog był zawsze i wszędzie, tylko w mediach się o nim nie mówiło. O tym, że na Śląsku i w Krakowie powietrze jest zanieczyszczone, wiedziałam od zawsze, aż tu nagle media zaczęły o tym kłapać, powodując jakieś akty strzeliste władz różnych miast.
Nie wierzę w to, że smog pojawił się w tym bądź w zeszłym roku, że był zawsze, dlatego zadzwoniłam do jednej ze znajomych, żeby ją zapytać, czy faktycznie warszawskie powietrze jest inne niż zwykle. Powiedziała mi, że tak i że w powietrzu czuje dziwny zapach. Ja go nie czuję i dla mnie niczym się nie różni od tego co było rok temu, 5 lat temu, 10 lat temu itd.
Darmowa komunikacja, to mit. W Warszawie przecież większość ludzi kupuje bilety miesięczne, jedynie korzystają na tym cwaniacy/gapowicze, a ci, co jeździli samochodami, zapewne nadal nimi jeżdżą.
W Krakowie ktoś wpadł na rozsądniejszy pomysł. Aby jeździć komunikacją za darmo, trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny samochodu a na ten dowód może pojechać za darmo tyle osób, na ile jest zarejestrowany samochód. W Warszawie byłoby to trudne do zrobienia, bo jak dowodem rejestracyjnym otworzyć bramkę w metrze.
W każdym razie dla mnie smog, to jakaś histeria, temat zastępczy, jak mała Madzia, łowcy skór itp. Co roku na początku stycznia jest jakiś temat zastępczy. W tym roku najwyraźniej tym tematem jest smog.

Skomentuj

