„Bo tu są tylko symbole, a tam są ciekawsze rzeczy”

28 Grudzień 2016

To, co w temacie, usłyszałam dzisiaj podczas badania okresowego. Musiałam iść najpierw do pielęgniarki, potem do lekarza. Wiedziałam od koleżanek, że pielęgniarka domaga się orzeczenia o niepełnosprawności. Wiedziałam też, że takiego orzeczenia nie zamierzam jej w ogóle udostępniać.
Weszłam do pielęgniarki i usiadłam na krześle, czekając na dalszy bieg wypadków. Po standardowych pytaniach padły te słowa:
– Poproszę orzeczenie o niepełnosprawności.
Sięgnęłam do torebki i wyjęłam stamtąd białą legitymację.
– Proszę pani, to nie jest orzeczenie o niepełnosprawności. To jest legitymacja. Ja potrzebuję orzeczenie.
– A po co?
– Do medycyny pracy ja muszę mieć orzeczenie, żeby je podpiąć do dokumentacji.
To już mnie wkurzyło. Ci, co ze mną pracują, pewnie domyślają się, dlaczego.
– Proszę pani, pracuję już 19 lat, byłam na badaniach okresowych w różnych przychodniach i nikt, jeszcze nikt nie zażądał ode mnie orzeczenia.
– Bo tam was znali i dlatego pewnie nie chcieli.
– Ta legitymacja jest wystawiona na podstawie orzeczenia.
– Ale tu są tylko symbole, a na orzeczeniu są ciekawsze rzeczy.
– Ciekawsze?! A co tam może być ciekawego! Chyba to, że wymagam stałej opieki!
– No… …czy uraz, czy wada wrodzona… Zobaczymy, co lekarz powie.
A lekarz w ogóle nie chciał orzeczenia.
PS.
Szanowny Donosicielu,
Mam nadzieję, że pielęgniarka z przychodni na małym dziedzińcu kampusu UW dzięki Tobie pozna treść tego wpisu i się zawstydzi.
Pani pielęgniarko,
Życzę Pani „szczęśliwego nowego roku, wielu życzliwych ludzi,” i wielu stymulujących bodźców, dzięki którym treść orzeczeń o niepełnosprawności przestanie być dla Pani „ciekawą” lekturą.

Skomentuj

