Jeszcze raz TramBus

8 grudnia 2016

Dla tych, co się jeszcze nie odważyli zainstalować i używać tej aplikacji powiem, że TramBus jakiś tydzień temu się zaktualizował. Skutek tego jest taki, że cały mój samouczek zdążył nieco się zestarzeć, bo informacje o nadjeżdżających autobusach i przyciski w aplikacji stały się bardziej czytelne, a menu pojawia się i zamyka w sposób bardziej cywilizowany. Jednak ja nie o tym.
Otóż wczoraj w końcu udało mi się doprowadzić do sytuacji tramwajowej, na którą czekałam, żeby przetestować, jak w tej sytuacji program się zachowa. Na przystanek podjechały jednocześnie 2 tramwaje: pierwszy był 35, a zanim drugi 15.
Czy aplikacja wyświetliła je w kolejności w jakiej stały?
Otóż nie. Wyświetliła je w kolejności odwrotnej. Jednak dzięki temu i tak miałam świadomość, że tramwaje prawdopodobnie stoją jeden za drugim. No i tak faktycznie było. Tramwaj 35 odjechał a zaraz za nim podjechał tramwaj 15, który na szczęście się zatrzymał. Ale czy wcześniej otworzył z tyłu drzwi i wypuścił ludzi – tego nigdy się już nie dowiem.
Jeśli chodzi o pokazywanie nadjeżdżających tramwajów, to albo program zwariował, albo dopiero teraz widać, jak tramwaje jeżdżą niepunktualnie. Ale nawet wskazania GPS są takie nie całkiem zgodne z rzeczywistością, tak mniej więcej o minutę w przód lub w tył.
A jeszcze dodam, że wczoraj przez przypadek dowiedziałam się, że TramBus był opiniowany przez PZN, ale koleżanka, która dla potrzeb tej opinii testowała aplikację, wie o niej mniej, niż ja i nawet nie wiedziała, że była jakaś aktualizacja. Gdybym nie wycofała się swego czasu z testów tych opisów w Wirtualnej Warszawie, to może też brałabym udział w tym teście, co nie oznacza, że wzięta znienacka w biegu mogłabym wystawić podobną opinię, jak koleżanka, że program jest beznadziejny, „tańczy, pływa” i w ogóle.

Skomentuj

