Sen o wystawie „Raj” w Zachęcie

27 Listopad 2016

Śniło mi się, że pojechałam do Zachęty, bo tam miało być zwiedzanie wystawy „Raj” z audiodeskrypcją. Najpierw jechałam autobusem z jakąś wolontariuszką, potem długo czekaliśmy w holu Zachęty na osobę, która nas będzie oprowadzać. Moja „opiekunka” gdzieś się oddaliła, gdy padło hasło „idziemy!”. Złapałam się kogokolwiek i poszłam. W sali wystawowej okazało się, że oprócz mnie są same osoby słabowidzące w podeszłym wieku. Weszliśmy do sali, a tam przewodniczka powiedziała na początku, że jest to wystawa zdjęć, po czym właściwie przez cały czas milczała, wskazując zdjęcia, na które pozostali patrzyli. Trwało to ze dwie minuty, po czym pani oświadczyła – i to wszystko, dziękuję za przybycie.
Ja zapytałam – chwileczkę, a audiodeskrypcja?
Pani się zdziwiła, coś zaczęła się jąkać, że jest nieprzygotowana i wyszliśmy.
W holu spotkałam moją przewodniczkę, która wcześniej gdzieś zniknęła. Zapytała – no, to co? Kiedy idziemy?
Odpowiedziałam jej, że już zwiedzanie było i się skończyło, czym była bardzo zdziwiona.
I wtedy obudziłam się.

Skomentuj

