„Brak odjazdów w najbliższym czasie”

15 Listopad 2016

Taki komunikat wyświetlił mi się na telefonie, gdy wracając z pracy chciałam sprawdzić odjazdy tramwajów z mojego przystanku. Nie wiedziałam, czy wierzyć tej informacji, czy też nie, bo w drugą stronę tramwaje jechały, ale podjęłam szybką decyzję i na skrzyżowaniu Muranowskiej z Andersa, zamiast pójść w lewo na tramwaj, poszłam w prawo do przejścia dla pieszych a następnie cofnęłam się na autobus. Później coś się pojawiło, że tramwaj przyjedzie za 13 minut, za 11, za 5 minut, czy coś w tym rodzaju, ale autobus miał być szybciej.
Na ile ten komunikat o braku odjazdów był wiarygodny, tego się nie dowiem. Gdy już jechałam autobusem, minął nas co prawda w wielkim pędzie jakiś tramwaj, ale to równie dobrze mogła być szóstka. Wolałam jednak empirycznie nie sprawdzać wiarygodności takiego komunikatu. Jeśli jednak to była prawda, to oświadczam, że ta aplikacja może spełnić dodatkową funkcję, mianowicie w pewnym sensie poinformować, że tramwaje gdzieś po drodze miały awarię i prędko nie przyjadą. Ale mogło to być równie dobrze jakieś zakłócenie w sieci.

Skomentuj

