„Na wynos, bez podgrzewania”, albo „W twoim przypadku, to co innego”

5 Listopad 2016

Byłam dzisiaj na bazarku pod Halą Marymoncką z sąsiadką z bloku naprzeciwko.
Zanim przejdę do samej historii, muszę napisać parę słów o niej. Młoda dziewczyna, świeżo po studiach, kiedyś postanowiła zaczepić mnie na terenie neutralnym, bo „ciągle mnie widzi, podziwia, chciała podejść już wcześniej…” i takie tam tuturutu… …oczywiście mnóstwo radosnych obietnic, które nie robią już na mnie wrażenia. Już nie wiem, dlaczego sama do niej zadzwoniłam. Od słowa do słowa i poszłyśmy pod halę, każda w innym celu. Ona chciała po prostu pójść na spacer, ja kupić włóczkę w pasmanterii. Oczywiście takie stereotypy, że ja po schodach, to nie mogę i takie tam, jak to zwykle…
W pewnym momencie sąsiadka zgłodniała i postanowiła kupić sobie zapiekankę. Stoimy tak pod tą budką, ona tę zapiekankę je, w pewnym momencie podchodzi klientka i prosi:
„Poproszę na wynos i bez podgrzewania”.
Sąsiadka, ponieważ bezpośrednią dziewczynką jest, od razu skomentowała to półgłosem.
– Ale lenistwo. Mogłaby pójść do sklepu, kupić bagietkę i sama zrobić. Taniej by ją wyszło.
A wtedy ja zaczęłam opowiadać o piekarni koło pracy, co tam można kupić i zjeść na miejscu i o tym, że też kiedyś kupiłam zapiekankę na wynos i bez podgrzewania.
I wtedy usłyszałam:
– No, w twoim przypadku, to co innego.
Hmm… No cóż… Ale, choć jej zdaniem nie potrafię zrobić zapiekanki, to jednak kupiła włóczkę, żebym zrobiła jej szalik. To już potrafię. Ech…
Ale w końcu zgodziła się ze mną, że czasami lepiej jest kupić zapiekankę bez podgrzewania, niż tak małą ilość produktów, żeby tę zapiekankę w domu samej zrobić.

Skomentuj

