Państwo, to ja

30 Wrzesień 2016

Tak powiedział Ludwik XIV. Sprawdziłam to przed chwilą w internecie.😉
Ale ja nie o tym.
Kiedy idę do pracy lub z niej wracam, zdarza się czasami, że ktoś przeprowadzając mnie przez ulicę, a następnie doprowadzając na chodnik, mówi:
– A tu jest ta ścieżka dla państwa.
Dzisiaj, gdy po raz kolejny to z czyichś ust usłyszałam, pomyślałam sobie – no tak. Państwo, to ja.
Przy okazji przypomniała mi się inna historia.
Kiedy studiowałam matematykę, miałam na roku grupę chłopaków z liceum Batorego. Nawet nie wiem, ilu ich było. Znałam kilku. Część z nich studiowała jednocześnie ekonomię, więc gdy zmieniłam kierunek, nadal jednego z nich spotykałam. Wracaliśmy autobusem z jakichś zajęć, podczas rozmowy wyszła kwestia tego liceum, no i kolega, zamiast powiedzieć „Batory, to my”, z dumą oświadczył:
– Batory, to ja!

Skomentuj

