Torba ze sznurka

11 Wrzesień 2016

No to opowiem Wam, jak robi się torbę ze sznurka.
Na okrągłym warsztaciku torbę ze sznurka robi się tak samo, jak wszystko inne, co robi się na okrągłym warsztaciku, z tą różnicą, że zamiast cienkiej włóczki jest gruby sznurek. Skutek jest taki, że z powodu pęcherzy na palcach mam dzisiaj problemy z pisaniem. Na szczęście, ponieważ sznurek jest gruby, torbę robi się stosunkowo szybko.
Powiem tak:
Gdybym miała z tego żyć, to wolałabym szybciutko nauczyć się robić na szydełku.
A na koniec ciekawostka.
Myślałam, że okrągłe warsztaciki, to domena szkoły w Laskach z przyległościami. Otóż nie.
Obecnie można kupić coś podobnego do takich warsztacików. Jest to z plastiku, większe odstępy pomiędzy kołkami, kołki wyższe, cieńsze, nie całkiem okrągłe, z grubszymi końcówkami na czubkach. Dzięki temu chyba można uniknąć nieświadomego spuszczenia oczek. Do kompletu dołączone jest coś jakby szydełko, jakby igła, do przekładania nitek. Ale ja nadal używam palców. Można to kupić w internecie i nazywa się to obręcz dziewiarska.
Wczoraj nauczyłam się innego sposobu nakładania oczek na kołki warsztacika. Ciekawy sposób, chyba dla innego splotu. Zrobiłam tak torbę. Zajęło mi to jakieś 4 5 godzin. Wczoraj podczas zajęć, przerwanych kawą w Kąciku, zrobiłam pół torby. Mam jeszcze moher, żeby zrobić z niego czapkę w komplecie do komina, który zrobiłam ostatniej zimy. Robię tym splotem, ale hmm… …coś to za dziurawe.
A tutaj dla widzących instruktaż.

Skomentuj

