Na szydełku przy piwie

9 Wrzesień 2016

Zaczęło się od tego, że kupiłam kłębek sznurka, bo chcę zrobić torbę na warsztaciku. Na wszelki wypadek do tego sznurka dokupiłam też grube szydełko. No i właśnie to szydełko jest bohaterem wpisu.
Otóż znajoma, z którą wybierałam ów sznurek, uznała, że nauczy mnie robić na tym szydełku, co więcej, zrobi to tu i teraz. Miałyśmy w tym celu usiąść w jakimś miejscu, gdzie są lody. Po drodze lody zamieniły się w piwo, no i zaczęło się.
Scena jak dla mnie dość absurdalna. Ogródek przed knajpą, stolik, przed każdą z nas szklanka z piwem, wokół ludzie, a wśród tego wszystkiego szydełko, kłębek sznurka i rozpaczliwe próby nauczenia mnie zrobienia kolejnego oczka w łańcuszku. Każda z nas się uparła. Znajoma uparła się, że mnie nauczy, ja zaś uparłam się, że jestem niewyuczalna. No i wyszło na moje.
Ja nie wiem, o co chodzi z tym szydełkiem. Nie umiem wykonać ruchu, który sprawia, że jedno oczko samo przechodzi przez drugie. Szydełko traktuję, jak pojedynczy kołek od warsztacika i próbuję oczko przełożyć nad nałożoną nitką tak, jak robi się to na warsztaciku, czyli palcami. Ona na mnie krzyczy, że nie po to jest szydełko, żeby w taki sposób przeciągać oczko, mówi „pociągnij szydełko do siebie”, a gdy ciągnę, mówi, że nie tak. I w tle tego wszystkiego stolik i dwie szklanki piwa. Normalnie komedia!
To już kolejna nieudana próba nauczenia mnie robienia na szydełku. choć znajoma dzisiaj stwierdziła, że jak coś robi, to nie patrzy, ja jednak mam wrażenie, że szydełko nie jest dla niewidomych. Znam tylko jedną osobę całkowicie niewidomą, która prawdopodobnie umie robić na szydełku. Prawdopodobnie. Nie mam pewności.

Skomentuj

