Polska wersja pizzy?

28 Sierpień 2016

W jednym z tygodników przeczytałam coś takiego:
„Mimo szalonej od lat popularności pizzy w Polsce (…) nigdy nie dochowaliśmy się nad Wisłą własnej, lokalnej wersji włoskiego placka, jak na przykład Amerykanie czy Japończycy (chyba, że za takową uznamy królującą w internetowych przepisach pizzę z kiszoną kapustą i boczkiem).”
Czyżby?
Czytając ten tekst, przypomniała mi się pewna pizza, którą jadłam 25 lat temu. Dlaczego mimo upływu czasu tak ją pamiętam? Bo takiej pizzy nie jadłam ani nigdy przedtem, ani nigdy potem. Zrobiła ją znajoma (ta od błyszczącej torby). Na pizzy było mnóstwo dodatków, w tym… …kawałki parówki i jajka na twardo! Pamiętam, że bardzo mi smakowała.
Opowiadały mi też koleżanki, że w Karpaczu jadły pizzę wiejską z… …jajecznicą!
A pizza z boczkiem i kapustą kiszoną?
Hmm… Skoro przepisy na nią są w internecie, no to pozostaje mi tylko skrzyknąć się z bratem i – że tak powiem – do dzieła!

Skomentuj

