„Stara baba, a głupia”

11 sierpnia 2016

Wpis z serii „jakie te ludzie są głupie”.
To się zdarzyło, gdy jechałam rano do pracy.
Stałam na przejściu, czekając na zielone światło. Samochody jechały, ja stałam, nie rozglądając się na boki, nikogo nie zaczepiając.
W pewnym momencie z mojej lewej usłyszałam głos starszej kobiety, mówiący do kogoś
– Proszę pomóc tej pani, bo ja nie mogę odejść.
Pomyślałam – no tak. Pewnie czeka na tramwaj i prosi kogoś, kto stoi obok. Tak bywa.
Ale to, co usłyszałam po chwili, zaskoczyło mnie i zmroziło jednocześnie, bo głos, który jej odpowiedział, dochodził… …z drugiej strony ulicy! Młoda osoba, stojąca po drugiej stronie ulicy odpowiedziała zmieszana
– Ale… …przecież jest czerwone światło.
Pomyślałam sobie – jak tak można! Kto to widział, żeby prosić osobę, która stoi po drugiej stronie ulicy, żeby szła specjalnie do mnie. A może ona idzie w przeciwnym kierunku? Po co ma iść do mnie, iść ze mną, a potem znów wracać się przez całą ulicę. Przecież to bez sensu! Trzeba bronić biedną dziewczynę przed tym babskiem!
Wykrzyczałam więc babie – Wstydziłaby się pani! Jak tak można prosić kogoś, kto stoi po drugiej stronie ulicy!
Samochody stanęły, ja ruszyłam. Jeszcze przez ramię krzyknęłam odchodząc – wstyd! – po czym przeleciałam przez ulicę chyba szybciej od kosmicznej rakiety.
Kiedy już stałam na przystanku, czekając na autobus, myślałam sobie – ech, mam spóźniony refleks. Szkoda, że nie powiedziałam tej pani: „stara baba, a głupia”.
A potem pomyślałam jeszcze:
A wystarczyłoby stojąc koło mnie powiedzieć: – zielone, niech pani idzie.

Skomentuj

