Sen o Kąciku pod Wieżą

14 lipca 2016

Śniło mi się, że byłam w Kąciku pod Wieżą. Siedzieliśmy tam już jakiś czas. W pewnym momencie zorientowałam się, że nie wiem, która jest godzina, a mój zegarek ręczny pokazywał jakieś głupoty. Chciałam sprawdzić godzinę na telefonie. Narobiłam przy tym trochę hałasu, s Ludmiła zaczęła mnie uciszać, bo właśnie chciała coś ogłosić, a ja w żaden sposób nie mogłam sobie przypomnieć, jak się tę godzinę na telefonie sprawdza. Niby to gadało jak Iphone, ale miało przyciski, które próbowałam wciskać, nawet mówiłam do tego telefonu „która godzina”, i nic.
W końcu zapytałam jedną z osób. Nigdy nie widziałam jej w Kąciku. Jedynie spotykałam ją na obiadach. Dawno temu, bo jeszcze przed studiami, ścięłam się z nią i wybuchła z tego straszna afera, w wyniku której podobno nie miałam wstępu na Piwną, ale tego dowiedziałam się nie bezpośrednio od ówczesnej siostry przełożonej, tylko z plotek.
W każdym razie zapytałam ją – powiedz mi, która jest godzina.
A ona mi na to:
– Wszyscy widzieliśmy, jaka chciałaś być niezależna, więc teraz ci nie powiemy.
Potem nagle znalazłam się już na przystanku autobusowym na Miodowej. Było nas tam więcej. W pobliżu jest przejście dla pieszych z mówiącym sygnalizatorem, który od pewnego czasu jest wyciszony, jeśli nie wyłączony. Tym razem, nie dość, że głośno mówił, nie dość, że informował o kolorze światła, to jeszcze podawał komunikat coś w stylu „dobrze jest się przesiadać”.
Podjechał autobus. Wskoczyłam do niego w ostatniej chwili. Już zamykały się drzwi, kiedy ktoś powiedział mi, że to jest „5 1 8”. Dokładnie tak powiedział. Wsiadłam i jadąc tym autobusem obudziłam się.

Skomentuj

