O telewizji i o świetle, czyli jak komu wygodnie

1 Lipiec 2016

Kiedyś dawno dawno temu, ale już w czasach kiedy mieszkałam tutaj na swoim, po bloku chodził facet. Moja rozmowa z nim wyglądała wtedy mniej więcej tak:
– Dzień dobry, czy pani jest zainteresowana telewizją kablową?
Tu mówił pewnie o dużej ilości rozmaitych programów. Ja wtedy byłam młoda i głupia i teraz pewnie bym go kompletnie zignorowała. Ale wtedy reagowałam nieco inaczej.
– Nie, dziękuję.
– Ale dlaczego?
– A po co mi te programy! Panie, ja nie widzę.
– To niech pani sobie okularki kupi.
Już nie pamiętam, czy wtedy użyłam sformułowania „nie widzę”, czy też „jestem niewidoma”.
A dzisiaj usłyszałam taką historię.
Koleżance zepsuł się telewizor. Zawołała fachowca. Pan przyszedł a pierwsze jego słowa były:
– A po co pani telewizor, skoro pani jest niewidoma.
Założę się, że gdyby ci panowie z obu historii zamienili się rolami, to fachowiec naprawiający telewizory w roli sprzedawcy usług namawiałby osobę niewidomą do kupna okularków, a pan namawiający na kablówkę w roli naprawiacza telewizorów powiedziałby – a po co pani ten telewizor.
Trochę zamotałam, ale chyba rozumiecie, o co mi chodzi.
A przy okazji przypomniała mi się całkiem inna historia ze szkoły średniej.
W pierwszej klasie liceum musiałam odrabiać lekcje w takim przejściowym pokoju między łazienkami, zwanym Małą Uczelnią. Pewnego dnia wydarzyła się taka oto historia:
Do Małej uczelni weszła koleżanka.
– A co ty tak po ciemku siedzisz? Nie możesz tak siedzieć, bo jeszcze ktoś się przestraszy.
Pstryk, włączyła światło i wyszła.
Po chwili weszła kierowniczka internatu znana z oszczędzania prądu.
– A czemu tu się pali światło?! Przecież nie jest ci potrzebne.
Pstryk, wyłączyła światło i wyszła.

Skomentuj

