Wpis o białych skarpetkach

24 czerwca 2016

Tytuł tego wpisu miał być dłuższy, ale wtedy zepsułabym całą jego dramaturgię.
Otóż usłyszałam dzisiaj taką historię.
Pewna pani dawno temu umówiła się z facetem na randkę. Było lato. Gdy przyszedł do jej domu, miał na sobie krótkie, szerokie spodnie, sandały, białe skarpetki i koszulkę bez ramiączek. Mówiła:
– Był ubrany tak obciachowo, że powiedziałam sobie – nigdzie z nim nie wyjdę, bo to wstyd! A on do mnie: – Może pójdziemy do Łazienek?
I wtedy ja przerwałam opowiadanie tej historii.
– Do łazienek? Ja bym poszła z facetem w takim stroju.
– Co?! Do Łazienek?! Przecież to wizytówka Warszawy! Królewski park! A on ubrany tak obciachowo.
I opowiada dalej.
– Więc ja mu mówię dyplomatycznie – wiesz, tak się fajnie, letnio ubrałeś… …może pójdziemy gdzieś na łąkę?
On był niedomyślny i powiedział – dobrze. Idźmy na łąkę. – No i faktycznie poszliśmy na tę łąkę. Nawet na ulicy z nim bym się nie pokazała. Nawet gdy moja mama nas zobaczyła, zapytała, gdzie byliśmy. A to był naukowiec! Doktor! Teraz jest profesorem! I jeszcze mówił, że to wszystko jest markowe!
Kiedy wysłuchałam tej historii, pomyślałam głośno.
– Aha. Czyli ja nie powinnam z żadnym facetem nigdzie wychodzić, bo nawet nie wiem, jak jest ubrany i czy nie narobi mi obciachu.
– Ma pani rację! – przytaknęła moja rozmówczyni. – A jak by przyszedł w takim stroju i zaproponował pani wyjście do filharmonii?
Ech…
wiecie co?
Jeszcze kilka tego typu historii, albo takich rozmów, jak ta, to utwierdzę się w przekonaniu, że brak wzroku, to jest naprawdę ciężkie kalectwo, z którym nie da się normalnie żyć.

Skomentuj

