Jak szybko wybrać numer alarmowy na „głaskaczu”?

7 Czerwiec 2016

Dzisiaj usłyszałam z ust pierwszego wózkowicza Rzeczpospolitej, czyli Piotra Pawłowskiego, że głusi, niewidomi i sparaliżowani nie mogą wziąć telefonu do ręki i wybrać numeru alarmowego.
W pierwszej chwili się oburzyłam, ale w kolejnej pomyślałam sobie, że w tej chwili, żeby wybrać numer alarmowy 112 czy 999 po niewidomemu na telefonie dotykowym, zwanym „głaskaczem”, trzeba się nieźle nagimnastykować.
Na telefonie klawiszowym wystarczyło go po prostu wyjąć i na klawiaturze wybrać trzy cyfry i zieloną słuchawkę, chyba nawet bez odblokowywania telefonu, czego empirycznie nie sprawdzałam.
A zobaczcie, ile ruchów trzeba wykonać na „głaskaczu”.
W przypadku Iphonea trzeba najpierw znaleźć ikonę „telefon”, co jest w tym wszystkim jeszcze najprostsze, potem znaleźć kartę „przyciski”, potem wycelować w trzy cyfry, a potem znaleźć przycisk „połącz”, co dla mnie jest czymś koszmarnym i najczęściej, jak dzwonię przez „przyciski”, to drapię w prawo tak długo, aż znajdę ten przycisk „połącz”. Wyobrażam sobie, że na telefonie z Androidem jest to jeszcze trudniejsze, bo tam wszystko na wyświetlaczu pływa.
Jak to zrobić, gdy sytuacja jest nagła, trzęsą się ręce, trzeba szybko wybrać ten numer, a tu trzeba na macanego dużo się nagłaskać?
Już dwie osoby niewidome mówiły mi, że podczas pierwszych ćwiczeń na swoich telefonach dotykowych przez przypadek dodzwaniały się na numer alarmowy. rozumiem więc, że jest jakiś szybki sposób uzyskania takiego połączenia, o którym nie wiem.
Podsumowując – czy jest szybki sposób na wybranie numeru alarmowego na telefonie dotykowym po niewidomemu?
Może mi tu ktoś odpowie w komentarzu.

Odpowiedzi: 2 to “Jak szybko wybrać numer alarmowy na „głaskaczu”?”

  1. Naciśnij klawisz blokady ekranu i pojawi się klawiatura do wprowadzania kodu. W prawym dolnym rogu jest przycisk do połączeń alarmowych, a tam juz klawiatura telefoniczna. Tam też nie trzeba wybierać numeru, bo na początku jest przycisk połączenia bezpośredniego. Tak więc trzy rzeczy: odblokwać ekran, kliknąć w alarmowe i kliknąć w połączenie.

  2. danuaria said

    Dzięki. Szczerze mówiąc, nie oglądałam dokładnie tej klawiatury do wprowadzania kodu.
    Mam nadzieję, że nigdy nie będę musiała z tej opcji skorzystać.

Skomentuj

