O zabytkowych autobusach i chaosie informacyjnym

15 maja 2016

Kiedy planowałam wczorajsze wyjście na Noc Muzeów, moim celem nadrzędnym wcale nie było zwiedzanie Wedla, lecz przejechanie się starym, śmierdzącym, warczącym „Ogórkiem”. Jednak, gdy zaczęłam szukać informacji, czy będą jeździć takie autobusy, skąd i o której, to takich informacji nie znalazłam nigdzie. Za to właśnie znalazłam informacje o zwiedzaniu Wedla. Mało tego, osoba, która wczoraj ze mną była, dowiadywała się w tym temacie na miejskiej infolinii i tam usłyszała od informatora, że takie autobusy nie będą jeździć.
Szkoda mi jej, bo spędziła szukając tych informacji pół dnia i dowiedziała się jedynie o zabytkowym tramwaju. Usłyszała jeszcze, że parada zabytkowych autobusów owszem jest, ale dużo wcześniej, bo o godz 14 i że pasażerowie wtedy mieli możliwość przejechania się takimi autobusami.
Pogodziłam się z tym i pewnie nic bym nie pisała, gdyby nie dzisiejsza wizyta w Kąciku. Otóż do Kącika przyszła siostra Ewy i opowiadała, że wczoraj podczas Nocy Muzeów właśnie przejechała się „Ogórkiem”: obejrzała cały autobus, siedziała przez chwilę za jego kierownicą, poczuła ten zapach, słyszała ten dźwięk, przeniosła się do przeszłości.
Pytam ją – Jak to? Przecież przeglądałam cały program Nocy Muzeów w internecie i takiej informacji nie znalazłam.
Z kolei ona twierdziła, że też przeglądała program i taka informacja tam była. tylko, że był bałagan i autobusy przestały jeździć wcześniej, niż planowano. Autobusy startowały z Placu Defilad.
A parada autobusów?
Nie, nie. Wtedy pasażerowie jeździć nimi nie mogli.
Za rok nie odpuszczę, bo chciałabym wrócić do dzieciństwa, kiedy to bałam się takiego autobusu, poczuć ten zapach, który lubiłam, usłyszeć ten dźwięk, którego się bałam i sprawdzić, jak odbiorę to teraz.

komentarze 2 to “O zabytkowych autobusach i chaosie informacyjnym”

  1. XYZ said

    Pani bibliotekarka lat 50 a zainteresowania pięcioletniego chłopczyka. Wstyd!
    Chyba naprawdę powinien Cię przelecieć jakiś prawdziwy zboczeniec, to wówczas zmienisz swój punkt widzenia.
    A jak już masz takie debilne zainteresowania, to chociaż sama szukaj informacji, a nie żeby ktoś to robił za Ciebie.

  2. danuaria said

    A Ty odpieprz się ode mnie, debilko!

Skomentuj

