Do każdego smartfona pies przewodnik

28 kwietnia 2016

Ten wpis miał być o mechanizmie ulegania wypadkom podczas przechodzenia przez ulicę, i w sumie będzie to wpis o tym, ale skąd taki tytuł, to się okaże na końcu tego wpisu.
Ciąg tego typu zdarzeń zaczął się we wtorek.
Wracałam wtedy z pracy z drugiej zmiany. Dochodziłam do przejścia dla pieszych, a że światło brzęczało już przez czas jakiś, postanowiłam nie przechodzić i poczekać na następne, bo nie lubię akurat na tej ulicy stać na środku między jezdniami, bo samochody przejeżdżają zbyt blisko. Parę razy się tak wpakowałam. Przeżycie niezbyt miłe.
Tak więc staję, a tu dochodzi do mnie kobieta i mówi
– Może pani iść!
A ja jej na to
– Nie, nie mogę!
Bo wtedy już był dźwięk migającego światła.
Pani po chwili się zreflektowała i powiedziała
– Teraz faktycznie pani nie może.
A ja sobie pomyślałam, jaka ta pani jest bezrefleksyjna. Myśli o tym, co jest tu i teraz, a nie myśli o tym, co się stanie np za sekundę, kiedy to zmieni się światło.
Takie zjawisko obserwuję od czasu do czasu i zawsze myślę wtedy o potrąceniach. Miałam nawet o tym już nic nie pisać, ale dzisiaj zdarzyło się coś, co wprawiło mnie w zdumienie.
Tym razem było rano i jechałam do pracy. Jakiś facet postanowił przeprowadzić mnie przez przejście na Pl Wilsona. Idziemy i nagle słyszę, że facet krzyczy – UWAGA!
Po chwili wyjaśnia
– Pani szła przez ulicę i czytała książkę. W ogóle nie patrzyła, jak idzie.
– Ale to była książka elektroniczna? Na czytniku?
– Nie. Zwykła książka.
Kiedy wracałam z pracy, opowiedziałam to jakiejś innej, napotkanej pani.
– To jeszcze nic – odpowiedziała. – Gorzej, jak ludzie idąc patrzą w telefony. Ostatnio widziałam taki komiks, na którym pokazano, że do każdego smartfona powinien być dodawany pies przewodnik.

Jedna odpowiedź to “Do każdego smartfona pies przewodnik”

  1. A dobre, dobre, tak, rzeczywiście ludzie są czasami tak zapatrzeni i nieprzytomni, że wiedzą dużo mniej o tym, co się dzieje, niż niewidomi.

Skomentuj

