Dostępność w smartfonach to już standard, ale…

2 marca 2016

Kiedyś do telefonów z Symbianem program mówiący trzeba było sobie dokupić i kosztowało to ciężkie pieniądze.
Obecnie dostępność w smartfonach staje się już standardem. Ale jeszcze nie wszyscy o tym wiedzą. I nie wszyscy muszą o tym wiedzieć, ale pracownikom punktów, w których sprzedaje się telefony, taka wiedza by się przydała.
Piszę o tym, bo przed chwilą przeczytałam wypowiedź z listy dyskusyjnej, której autorem jest mój prywatny, rodzony brat. Umieszczę ją tutaj, bo po jej przeczytaniu trzymałam się za brzuch ze śmiechu, ale poważnie, to chcę w ten sposób trochę wyśmiać takiego pracownika punktu pewnego operatora telefonii komórkowej.
„skończyło się na tym, że facet z punktu (nazwa wykreślona) udźwiękowił ten telefon, ale ile się przy tym głupot nasłuchałem – np. że specjalny program trzeba kupić, a jak powiedziałem, że miałem już taki gadający telefon, usłyszałem, że musiałem go spiratować.”
Przypominam, że te czasy już minęły. Telefony z systemem Android oraz Iphony mają opcje dostępności, w tym program odczytu ekranu, czyli potocznie mówiąc program mówiący, który albo już w telefonie jest, albo trzeba go sobie coś tam doinstalować, ale to już za darmo.
A jeszcze jedna wypowiedź:
„W pewnym serwisie telefonów, do którego zgłosiła się osoba z Androidowym telefonem w którym włączyła się opcja odwrócenia kolorów, chciano przywracać oprogramowanie do ustawień fabrycznych.”
Tyle ode mnie.
Mam nadzieję, że przypadkiem przeczyta ten wpis ktoś, kto pracuje z telefonami, a nie koniecznie z niewidomymi.

Skomentuj

