Na przystanku tramwajowym

12 Luty 2016

To działo się, kiedy wracałam wczoraj z pracy.
Podjechał tramwaj. Otworzyły się drzwi, a ja zapytałam o numer. Standardowa procedura. Ale reakcja była niestandardowa.
– Zaraz wyjdę z tramwaju i zobaczę, co to za numer, bo nawet nie wiem, czym jadę – odpowiedziała jakaś kobieta. Stanęła tak, stała i stała medytując numer tramwaju, ja stałam, inni ludzie nie reagowali. I wszyscy stalibyśmy tak dalej, gdyby nie pani motorniczy, która dostała chwilowego przebłysku i uruchomiła komunikat zewnętrzny o numerze i kierunku jazdy tramwaju.
Swoją drogą dziwię się niektórym ludziom. Mój brat ma rację mówiąc, że po Warszawie chodzą ludzie-zombie. Wsiadają do tramwaju i nie wiedzą, czym jadą, a przystanek, z którego wracam do domu, to jest taki szczególny przystanek, gdzie każdy z trzech tramwajów jedzie w innym kierunku.
A żeby nie mnożyć wpisów, to dodam jeszcze, że dzisiaj rano z kolei pan kierowca autobusu sam nie wiedział, jaką linię prowadzi. Znaczy wiedział, w jakim kierunku jedzie, ale z numerem miał już pewien problem.

Odpowiedzi: 2 to “Na przystanku tramwajowym”

  1. Danuario, Twój wpis przypomniał mi pewną śmieszną sytuację: czasem, gdy jadę np. do kościoła na Karolkową, nie pytam o nr tramwaju, bo wszystkie mi pasują. Ktoś mnie kiedyś zapytał, czemu wsiadam tak w ciemno, a ja na to, że jestem taka odważna, a poza tym wszystko mi jedno, gdzie pojadę. Chyba sobie człowiek coś głupiego o mnie pomyślał. Pozdrawiam,

  2. danuaria said

    No to scenka z dzisiejszego dnia.
    Na przystanek podjeżdża autobus.
    – Jaki to numer?
    – Yyy…. 180…yyy…174!
    Ja wiem, że taki autobus tędy nie jeździ, ale pomyślałam sobie – może się coś zmieniło a ja to przeoczyłam.
    – Jaki? – pytam ze zdziwieniem.
    – 174!
    – Co? Jaki?!
    Wtedy ze środka słyszę krzyk:
    – 114!
    – O przepraszam. Źle odczytałam.
    Po wejściu do autobusu burknęłam tylko pod nosem – idiotka!
    A miałam ochotę dać jej w twarz.

Skomentuj

