„Za dużo gadania”, czyli Królikarnia raz jeszcze

22 stycznia 2016

Pamiętacie, jak pisałam o oglądaniu nowoczesnych rzeźb? Nie chce mi się teraz szukać. 13 albo 14 grudnia pisałam.
Dzisiaj znalazłam się w Królikarni ponownie z nadzieją, że zobaczę ich więcej.
To było zwiedzanie organizowane bodajże przez Fundację Kultury bez Barier. Trochę byłam rozczarowana, trochę zaskoczona.
Zaskoczona, bo jedna z pań oprowadzających wpadła na dwa ciekawe pomysły, za pomocą których chciała przybliżyć nam pewne rzeźby.
Jedna z rzeźb była na tyle delikatna, że nie pozwolono nam jej dotknąć. Zamiast tego robiliśmy w parach takie ćwiczenie:
Osoba widząca wydawała polecenia osobie niewidomej, żeby ustawić ją w takiej pozycji, jak stała ta rzeźba. Dodam, że to była rzeźba atlety podobna do swastyki. Chodziło o to, żeby w odpowiedni sposób ustawić ręce i nogi i spróbować zrobić taką minę, jaką miała ta rzeźba.
Drugie ćwiczenie w innej sali było nieco inne i chyba nie przyniosło pożądanego rezultatu.
Stały tam dwie rzeźby dość dziwnych głów. Dwie chętne osoby niewidome musiały do nich podejść i opisać je w taki sposób, jakby to one były tymi głowami. Jeden z ochotników miał bardzo ubogie słownictwo a druga koleżanka zrobiła to świetnie, dowcipnie, ale miała zupełnie inne skojarzenia dotykając tej rzeźby, niż ja. Ale przynajmniej było się z czego pośmiać.
Tyle zaskoczeń.
A teraz rozczarowania:
Obejrzałam tym razem dużo mniej rzeźb, niż w grudniu z gimnazjalistami.
Tym razem już nie udało się uniknąć białych rękawiczek. Rękawiczki były z materiału i dość grube. Momentami obawiałam się, że nie mając przez to dobrego czucia w palcach, coś ukruszę, odłamię, zniszczę.
No i wreszcie ostatnia rzecz, którą ujęłam w tytule tego wpisu. Za dużo było gadania.

Skomentuj

