Niby idzie zima…

29 grudnia 2015

Niby idzie zima, niby spadł nad ranem jakiś śnieg, niby robi się chłodniej, ale ja nie czuję, że idzie zima.
Każda pora roku, gdy się zaczyna, ma taki swój charakterystyczny zapach powietrza. Wyczuwam ten zapach, gdy jedna pora roku przechodzi w drugą.
Zapach powietrza gdy rozpoczyna się zima jest taki, że nie umiem porównać go do niczego. Jest po prostu zapachem zimnego powietrza. Ten zapach jest wyczuwalny tylko na początku zimy. Potem już nie.
Tego zapachu dzisiaj nie poczułam. Może dlatego, że jest sucho. A może dlatego, że mi się węch pogorszył. Nie wiem. W każdym razie jeszcze nie czuję, że idzie zima, choć się ochłodziło.

Jedna odpowiedź to “Niby idzie zima…”

  1. To w ogóle jest ciekawy zbieg okoliczności. Ja, wychodząc dzisiaj z domu pomyślałem: „O, czuć zapach zimy!”. I naprawdę szło go poczuć. U mnie był całkiem wyraźny.
    BTW. Gdy zaczyna się jesień to nie czuję żadnego specyficznego zapachu. Najbardziej wyczuwam to właśnie zimą.

Skomentuj

