Sprawy T-Mobile odcinek trzeci

23 grudnia 2015

Tego dnia, kiedy pisałam ostatni wpis na ten temat, wysłałam mail, w którym oświadczyłam, że sprawę podam do Rzecznika Praw Konsumentów. A ponieważ w temacie maila podałam już numer sprawy, odpowiedź dostałam bardzo szybko, bo następnego dnia. Już nie było grzecznościowych formuł, ani ankiety do wypełnienia. Była od razu odpowiedź. Brzmiała ona tak:
„Przy podpisywaniu umowy przez osoby niewidome muszą być świadkowie.

W tym przypadku firma kieruje się dobrem Klienta.
Świadek może potwierdzić, czy umowa jest zgodna z zamówioną.
Przykro mi, że poczuła się Pani urażona, ale niestety na ten moment takie procedury nas obowiązują.”

W koło to samo, jak katarynka. Postanowiłam z nimi dalej nie dyskutować. Za to dzisiaj dostałam mail, gdzie inna osoba, tym razem już z ramienia fundacji, napisała pytanie niezależnie ode mnie. No i przeczytawszy to, co zacytuję poniżej, złapałam się obydwoma rękami za głowę, bo to już są takie kwiatki, jakich świat nie widział. Przepraszam, Jacek, mam nadzieję, że mogę to tu zacytować.

„Uprzejmie informuję, że ustalenia dotyczące osób niewidomych są
następujące :

Osoba niewidoma: Są trzy rozwiązania:

1. Pełnomocnictwo na inną osobę, ale musi być notarialne;
2. Jeżeli osoba niewidoma posługuje się pieczątką z informacją, że jest
niewidoma, to przystawia tą pieczątkę w miejscu podpisu;
3. Jeżeli w grę nie wchodzi żaden z powyższych przypadków, to kurier
będzie musiał spisać oświadczenie, że:
„Pan/Pani ….(imię i nazwisko) wyraża wolę zawarcia Umowy o Świadczenie
Usług Telekomunikacyjnych nr ….(tu wpisać nr Umowy) z Polską Telefonią
Cyfrową S.A. z siedzibą w Warszawie. Pan/Pani ….(imię i nazwisko) jest
osobą niewidoma, wobec czego złożenie podpisu pod ww. Umową jest
niemożliwe. Powyższe potwierdzają dwaj świadkowie: (tu należy podać
imiona i nazwiska świadków oraz informacje o serii i numerach dowodów
osobistych, którym się legitymują, pod tymi informacjami świadkowie
podpisują się) ”.
Oświadczenie należy opatrzyć datą. Świadkiem może być dowolna osoba
dorosła (ktoś z domowników, sąsiadów, znajomych, itp.) . Jednym ze
świadków może też być kurier. W tym przypadku w miejscu na Umowie
przeznaczonym na podpis kurier wpisuje „podpis niemożliwy”.

Życzę miłego dnia.

Z pozdrowieniami
(Imię Nazwisko)
Konsultant”
Że nie biorą pod uwagę, że niewidomy może się sam podpisać, to jeszcze nic! Dla mnie ważniejsze jest coś innego. Oni nie biorą pod uwagę, że w pobliżu może nie być osoby, która mogłaby zostać potencjalnym świadkiem.
Trudno zorganizować sobie świadka, jeżeli:
1. operator nie ma wiedzy o tym, że klient jest niewidomy, więc nie może go uprzedzić o takiej procedurze,
2. kurier nie kontaktuje się z klientem i nie uprzedza, o której do niego przyjedzie,
3. kurier przyjeżdża w takich godzinach, że osoby zaufane są w pracy,
4. niewidomy klient nie chce ściągać sąsiada, bo w ten sposób sąsiad się dowie, co ten klient nabył i ile za to zapłacił.
W tej sieci nie można za towar zapłacić przelewem. Trzeba dać kurierowi żywą gotówkę.
Udało mi się przy pomocy brata zrobić trochę szumu na Typhlosie. Wypowiedzi były różne. Raczej ludzie byli zdziwieni, jedna osoba uznała, że nie wpuściłaby sama kuriera, bo może to być fałszywy kurier, a jedna z osób stwierdziła, cytuję:
„znając wypowiedzi danki na liście i  jej specyficzne podejście do ludzi to wcale mnie jej problemy jakoś nie dziwią”

Skomentuj

