Niewidomi a oddawanie krwi

30 sierpnia 2015

Miałam napisać o tym już tydzień temu, ale takie lenistwo umysłowe mnie dopadło, że teraz, jak napiszę, to właściwie już po ptakach, ale napiszę.
Wczoraj przy budynku radia na Myśliwieckiej w Warszawie była akcja oddawania krwi. Mieli tam być artyści, dziennikarze, 90 osób oddało 45 litrów krwi.
Kiedy zapowiadano tę akcję i mówiono, że będą tam dziennikarze, zastanawiałam się, czy Trójki słucha jeszcze ktoś niewidomy, taki, który chciałby oddać krew, ale miał z tym problem wyłącznie z powodu braku wzroku. Na Typhlosie nie interesował się tym kompletnie nikt. A to był, moim zdaniem, dobry moment, żeby nagłośnić ten problem. Osoba niewidoma nie może oddać krwi, bo jest niewidoma. Koniec i kropka. Sprawdziłam teraz, że ludzie na Typhlosie podniecali się tym problemem w 2006 r.
Ja tam do oddawania krwi się nie palę. Zwykłe pobranie krwi do badań napawa mnie lękiem, szczególnie czynność wbicia igły w żyłę, a tu trzeba ściągnąć z człowieka pół litra tej krwi. Myślałam jednak, że kogoś ten temat zainteresuje i że będzie go drążyć. Ale gdzie tam. Wszyscy teraz przeżywają sprawę pewnej firmy, która zatrudniała fikcyjnie 200 osób niewidomych i słabowidzących. Szkoda. Taka okazja pewnie prędko się nie zdarzy.

Jedna odpowiedź to “Niewidomi a oddawanie krwi”

  1. Problem jest już w zasadzie rozwiązany i to w sposób stosunkowo prosty. Chodziło nie o to, że ktoś jest niewidomy, a sformułowanie przepisów o oddawaniu krwi. Zgodnie z nimi każdy chętny do oddania krwi musiał osobiście zapoznać się z pewnymi dokumentami, co nie jest możliwe w wypadku zwykłego druku. Kiedy ja oddawałem krew na Saskiej Kępie – otrzymałem dokument w brajlu i problemu nie było. Podpisałem oświadczenie, oddałem swoje 450 ml i dostałem nawet kilka tabliczek czekolady:)

Skomentuj

