Taka mentalna siostra bliźniaczka

29 czerwca 2015

Przez zupełny przypadek trafiłam na ten blog.
Cóż mogę powiedzieć?
Taka biedna, niepełnosprawna mentalnie stara panna po trzydziestce. Nie mylić z niepełnosprawną intelektualnie. Przez określenie {mentalnie niepełnosprawny” rozumiem taką osobę, która nie potrafi mówić, myśleć, pisać o niczym innym, niż o swojej niepełnosprawności, barierach, reakcjach ludzkich na niepełnosprawność, która czyta książki, ogląda filmy i reportaże wyłącznie o osobach niepełnosprawnych albo wszystkie swoje przemyślenia sprowadza do niepełnosprawności. Taka jestem ja i dokładnie taka jest ta osoba. Mam wrażenie, że czytała mój stary blog i się próbuje na nim nieudolnie wzorować. Albo jest moją mentalną siostrą bliźniaczką. Tylko ten jej język wpisów. Nie świadczy o tym, że skończyła studia.
Tak, wiem, że osoby z porażeniem mózgowym, które mają problemy z mówieniem, są postrzegane, jak osoby upośledzone umysłowo/ Sama ostatnio się na tym złapałam. Byłam na takim spotkaniu, na którym był człowiek właśnie z takimi trudnościami. Jego niewyraźna mowa plus nienaturalna intonacja spowodowały, że postrzegałam go, jak człowieka dorosłego o psychice kilkuletniego dziecka. Mam wrażenie, że na tym spotkaniu tylko jedna osoba go rozumiała. Ta osoba, tak jak dziś, przez całe życie przez portale ogłoszeniowe będzie szukać co raz to nowej wolontariuszki, opiekunki, bo takie osoby są chronicznie opuszczone a tylko dzięki innym ludziom ich życie może być bardziej urozmaicone i nie ograniczać się wyłącznie do podstawowych czynności życiowych.
Sama niedawno usłyszałam od swojej najlepszej koleżanki, i nie mam jej tego za złe, że jeżeli ktoś wyjeżdża z osobą niewidomą na wakacje, to ma przesrane i za taki wyjazd powinien nie tylko nie zapłacić, ale jeszcze na nim zarobić.
Wracając do tamtego bloga to mogę powiedzieć, że miałam okazję na spojrzenie na siebie z boku. Też jestem taka sprawiająca wrażenie dużego dziecka niespełna rozumu, jak ona.

Jedna odpowiedź to “Taka mentalna siostra bliźniaczka”

  1. […] wiadro. Ten pan wzbudza we mnie większy lęk i odrazę, niż całe stado psów przewodników. Aha! Tutaj o tym panu kiedyś […]

Skomentuj

