W niedzielę 3 maja skołowana

3 maja 2015

Tydzień temu byłam wyjątkowo na mszy w innym kościele. Z ogłoszeń dowiedziałam się, że w tym roku uroczystość obchodzona normalnie 3 maja została liturgicznie przeniesiona na sobotę dzień wcześniej, ponieważ 3 maja wypada w niedzielę. Była też mowa o dyspensie w piątek 1 maja.
Następnego dnia sprawdziłam z ciekawości na stronie mojej parafii czy takie ogłoszenia się pojawią. Nie pojawiły się. Że nie pojawiło się ogłoszenie o dyspensie, jeszcze byłam w stanie zrozumieć. Tutaj nigdy takich rzeczy się nie ogłasza. Natomiast brak ogłoszenia o liturgicznym przeniesieniu uroczystości na sobotę nieco mnie zdziwił. Idąc dzisiaj do kościoła zastanawiałam się, co też w nim usłyszę, tzn jakie czytania, bo w Przewodniku Katolickim były po prostu jakieś tam czytania z niedzieli. Gdy przyszłam, ksiądz proboszcz oświadczył, że owszem, dzisiaj jest V niedziela wielkanocna, ale jest też uroczystość Matki Bożej Królowej Polski i takie też były czytania.
Po powrocie postanowiłam sprawdzić jeszcze na http://www.mateusz.pl gdzie są czytania na każdy dzień i było tak, jak w Przewodniku Katolickim.
Może się czepiam, ale wydaje mi się to ważne, czy jakieś święto obchodzone jest tego, czy innego dnia. No i do tej pory zawsze mi się wydawało, że skoro coś jest liturgicznie przenoszone, to w całym Kościele, a nie, jak się komu podoba. Aż z ciekawości zapytam koleżanek w pracy, jakie były czytania w ich kościołach i którego dnia w rzeczywistości było obchodzone święto.

Skomentuj

